Trening snage

Trening sa opterećenjem (trening sa tegovima ili trening snage) mogu svi da upražnjavaju, i on zapravo predstavlja važnu kariku u ostvarenju zdravog stila života.

Trening sa opterećenjem je pojam koji podrazumeva korišćenje tereta, mašina ili pak sopstvene težine prilikom vežbanja mišića. Ovo je opšti pojam koji pokriva sve vidove treninga koji pripadaju ovoj grupi, bez obzira da li se prilikom vežbanja koriste tegovi ili ne.

Iako pojam "trening snage" precizno definiše prirodu vežbi, mnogi ga ne koriste jer pogrešno misle da se odnosi samo na vežbače koji rade na povećanju snage i mišićne mase.

Istina je da vežbe iz ove grupe, kada se pravilno izvode, povećavaju snagu ali to ne znači da obavezno imaju vidljivog efekta i na obim, odnosno veličinu mišića.
Trening sa opterećenjem utiče na izgled i tonus tela, ali je njegov značaj mnogo kompleksniji.
   

Medicinska istraživanja su pokazala da ovaj vid treninga:

• povećava snagu mišićnog sistema,
• povećava snagu kostura,
• unapređuje strukturu kostiju (smanjuje verovatnoću pojave osteoporoze),
• ubrzava metabolizam,
• utiče na previlno držanje tela,
• sprečava atrofiju mišića,
• pomaže kontrolu visokog pritiska (hipertenzije),
• pomaže kontrolu nivoa holesterola u krvi,
• pomaže u kontroli telesnih masti,
• poboljšava cirkulaciju,
• utiče na prevenciju dijabetesa (šećerne bolesti),
• utiče na raspoloženje i osećaj samopoštovanja,
• unapređuje kvalitet života,
• pomaže u prevenciji srčanih oboljenja i određenih vrsta raka.

Ovo su samo neke od beneficija treninga sa opterećenjem koje je dokazala savremena medicina, tako da bi ovaj vid treninga zaista trebao da bude nezaobilazni deo života, bez obzira na starost, pol ili ciljeve koje sebi postavljamo prilikom vežbanja.

Trening sa opterećenjem ne zahteva novac ilio dlaske u fitness centar, već ga je moguće obaviti bilo gde i bez posebne opreme. Efektan trening se može uraditi korišćenjem jednoručnih ili dvoručnihtegova, primenom specijalizovanih mašina, elastičnih traka i opruga, korišćenjem sopstvene telesne težine, ili pak pomoću predmeta koji se mogu naći u svakom domaćinstvu.

Najbitniji aspect treninga sa opterećenjem je pravilnoizvođenje vežbi. Ljudi nepotrebno obraćaju pažnju na brzinu izvođenja vežbe i težinu tereta sa kojim rade. To nedvosmisleno void kagreškama u samom radu, a posledica su povrede ili naporan rad bez željenih rezultata.

About ProGym

Pro Gym Fitness Center is a perfect place to start working on your body and with the help of professional instructors and experienced trainers and to become the best version of yourself. We are in an exquisite location, right in the heart of Belgrade at the Sports Center "Vracar". This place is well connected with the rest of the city, which means that you can reach us easily and quickly from anywhere.

Contact

  • Address

    Sportski centar Vračar, Sjenička 1, 11000 Belgrade
  • Mobile

    060 022 66 44
  • Email

    info@progym.rs