Sauna

Korišćenje saune je tradicija koja u Finskoj traje vekovima i samo na njenoj teritoriji postoje oko 1,5 miliona sauna.
Pozitivni efekti koje opisuju korisnici saune jeste prijatan osećaj zbog mirisa drveta, dodira sa drvetom, otkrivanja sopstvenog tela, smanjenja napetosti i agresivnosti, povećanje psihofizičke efikasnosti i koncentracije i osećaj energije i euforije.
Sam proces izrade saune prati kvalitet materijala.

Drvo u sauni je stalno izloženo vlagi i ekstremnim temperaturama, pa se za izradu sauna može koristiti isključivo drvo iz severnih krajeva Evrope i Kanade, kao i poznato afričko drvo Abachi koje raste u oblasti Obale Slonovače, od kojeg se prave klupe u sauni.


Fiziološki efekti

• Sagorevanje kalorija
Prilikom korišćenja saune dolazi do brže cirkulacije materija i do znojenja, a za to je potrebna energija iz organizma, tako da posle jednog korišćenja saune sagorimo oko 300 kalorija (otprilike 3-5 km laganog trčanja).

• Jačanje srca
Visokim temperaturama izazivamo različite reakcije, među kojima je i podizanje kardiološke funkcije. Da bi rashladila organizam, krv mora brže da teče kako bi stigla i do perifernih slojeva, a samim tim je uvećana frekvencija (snaga) otkucaja srca.

• Elastičnost krvnih sudova
U kratkim vremenskim intervalima šire se i skupljaju kapilari, arterije i površinske vene, a samim tim one postaju elastične.

• Miran san i kvalitetan odmor
Korišćenje saune pre spavanja doprinosi poboljšanju kvaliteta sna i otklanja eventualnu nesanicu.

• Opuštanje mišića
Često korišćenje saune ublažava neugodne reumatske bolove u kostima, artritis, artrozu i bolove u mišićima, naročito kod sportista.

• Higijenski i kozmetički efekat
Samim korišćenjem saune vršimo dubinsko čišćenje organizma, uklanjamo štetne materije i otrove nastale u organizmu, koji se izbacuju iz organizma putem znoja. Koža postaje glatka, nežna i čista, pa se sauna vrlo često koristi i u kozmetičke svrhe.

• Ublažavanje stresa
Osobe koje su sklone depresiji i melanholiji često imaju velike koristi od upotrebe saune. Sama činjenica da ćemo se sat vremena izolovati od svega i da ćemo se posvetiti samom sebi, pozitivna je i pomaže u otklanjanju stresa.


 
Kako se koristi sauna

Prvi put ulazak u saunu traje od 10 do 15 minuta, uglavnom u ležećem ili sedećem položaju.

Poslednjih minuta treba sedeti i pripremati se za izlazak iz saune.

Pri izlasku iz saune treba se kretati po hodniku koji bismo mogli nazvati "vazdušno kupatilo", do tuševa ili vode za osveženje.

Zatim na red dolazi potapanje u bazen ili u kadu hladne vode.

Hlađenje treba vršiti od najudaljenije tačke od srca, odnosno tušem treba prvo hladiti prste na desnoj i levoj nozi, prelazeći na ekstremitete ruku, uvek u smeru ka srcu.

U naredenim trenucima sledi odmor i opuštanje na ležaljci, ali se prethodno moramo umotati u bade mantil ili u mekane pokrivače.
Ovaj postupak treba ponoviti 2 do 3 puta. Važno je da se u saunu uđe potpuno suv, što znači da se posle tuširanja treba dobro osušiti i ući u saunu.
Temperatura u sauni treba da je između 70 ºC i 90 ºC. Tradicija u Finskoj je prskanje užarenog vulkanskog kamenja rastvorom esencija, eukaliptusa, borovine, mentola ili breze u vodi.

Para izaziva pojavu vlažnog vazduha koji se zadržava na našoj koži, koja se naglo zagreva zbog onemogućenog znojenja. Taj stimulans je izuzetno jak i posvećen je prvenstveno sportistima. Treba obratiti pažnju da se pije tečnost kao što je voda, sokovi ili lekoviti čajevi. Sigurno nećete izgubiti više kilograma ako ne pijete vodu.

About ProGym

Pro Gym Fitness Center is a perfect place to start working on your body and with the help of professional instructors and experienced trainers and to become the best version of yourself. We are in an exquisite location, right in the heart of Belgrade at the Sports Center "Vracar". This place is well connected with the rest of the city, which means that you can reach us easily and quickly from anywhere.

Contact

  • Address

    Sportski centar Vračar, Sjenička 1, 11000 Belgrade
  • Mobile

    060 022 66 44
  • Email

    info@progym.rs