Kardio trening i zašto bi trebalo da ga zavolite odmah

Želite da se rešite viška kilograma, rešite neki zdravstveni problem, zategnete određene delove tela, podignete formu na maksimum ili povećate performanse? Bavite se sportom profesionalno ili rekreativno? Bilo koji cilj da imate pred sobom najefikasniji pomoćnik definitivno biće vam kardio trening.

Statistike i istraživanja svakodnevno dokazuju benefite kardio treninga za opšte psihofizičko zdravlje. To su odavno shvatili svi poznati i priznati treneri, sportisti, bodibilderi, top modeli...

Ipak, većina sportista ima određeni otpor prema kardio vežbama jer ih smatraju jednoličnim i dosadnim. Međutim, ukoliko bi postali svesni njihovog značaja i primenili neke od trikova, sigurno bi kardio treninzi postali deo njihove svakodnevice.

Pro Gym fitmes centar opremljen je savremenim spravama, pa uz instrukcije naših profesionalnih trenera u prijatnoj atmosferi svako može poboljšati kondiciju, sagoreti višak masti ili pojačati efikasnost bilo kog programa vežbi. Pokazaćemo vam kako da uz kardio treninge trenirate jače, izgledate lepše, osećate se i živite mnogo bolje.

Šta je zapravo kardio trening?

Kada kažemo kardio trening, većina pomisli na trenažni bicikl, traku za trčanje, preskakanje konopca ili vežbe na stepenicama. Međutim, ovaj pojam mnogo je širi i obuhvata bilo koji vid treninga koji u određenom vremenskom periodu pojačava ritam rada srca. To može biti i pešačenje, brzo hodanje, trčanje, vožnja bicikla ili rolera u prirodi, a preporuka je da zavisno od ciljeva to bude minimum 3 puta nedeljno.

Kardio vežbe jačaju srce (kardio fitness) i pluća, smanjuju broj otkucaja pri mirovanju. One daju izdržljivot i istrajnost i tope salo još dugo nakon treninga, čaki i dok spavate.

Šta sve postižete kardio treningom?



Koristi od kardio treninga su višestruke:
  •  Ubrzavanje metaboličkih procesa u organizmu, koje se zadržava i posle što dovodi i do topljenja masnih naslaga sa kritičnih delova tela
  •  Smanjene vrednosti lošeg holesterola
  •  Bolji kapacitet pluća
  •  Sniženje pritiska
  •  Povećano lučenje hormona rasta
  •  Bolja koncentracija jer je pojačan priliv krvi u mozak
  •  Poboljšana peristatika creva i bolje varenje
  •  Redukcija nivoa stresa, jer kardio smanjuje nivo kortizola
  •  Jači imunitet 



A evo i nekih praktičnih saveta kako da izvučete maksimum iz kardio vežbi.

  • Bolji rezultati sa manje uloženog vremena

Ukoliko želite da smršate i rešite se masnih naslaga trebalo bi da primenjujete tzv intervalne treninge (HIIT – high intensity interval trening). 15 minuta treninga jakog intenziteta ima više efekta na metabolizam od sat vremena džogiranja. Ovakav vid treninga utiče na metabolizam i 48 sati posle vežbanja, tako da skidate kilograme dugo nakon što završite sa treningom, pa čak i dok potpuno mirujete.

  •  Uz 3 kardio treninga nedeljno do mišićavog tela

Broj i intenzitet kardio vežbi trebalo bi prilagoditi željama, mogućnostima i zacrtanim ciljevima. Ukoliko je podizanje tonusa i jačanje mišića rezultat kojem težite, preporuka je da kardio trening sprovodite minimum 3X nedeljno, uz zdravu ishranu i vežbe sa tegovima.

  •  Smanjite brzinu, povećajte nagib (opterećenje)

Trčanje na traci nema mnogo veze sa stvarnim trčanjem. Zato većina pravi ogromnu grešku pojačavajući brzinu na kardio traci, uz minimalan nagib. Maksimalan efekat se postiže upravo obrnuto – uz što veće opterećenje. Ovo važi i za ostale kardio sprave.

  •  Što duži kardio trening, mast se slabije troši

Najveća redukcija masti vrši se u prvih pola sata treninga i pri pojačanom intenzitetu. Sve preko sat vremena nema toliku efikasnost, jer se pali odbrambeni mehanizam u telu i ono počinje da čuva zalihe, tako da se mast mnogo sporije sagoreva.

  •  Kardio trening na prazan stomak

Kardio trening u jutranjim satima je ne samo odličan način da se započne dan već i najefektniji. Kada na prazan stomak ubrzate metabolizam, on onda radi za vas i sagoreva masnoće tokom celog dana. Osim toga, brojne obaveze i gust raspored možda vam neće ostaviti dovoljno vremena da ga odradite uveče.

Sve ovo i više je nego dovoljan razlog da uvrstite cardio treninge u svoj raspored, a kako da oni najbolje rade za vas i vaše telo saznajte od profesionalnih trenera našeg centra.

Vežbanje ujutro takodje eliminiše mogućnost da ga izbegnete na kraju napornog dana.

O ProGym

Sportskom Centru „Vračar“ na atraktivnoj lokaciji nalazi se Fitness Centar ProGym. Prostire se na više od 300 m2 ekskluzivnog prostora i daje mogućnost vežbanja u prelepom ambijentu.

Kontakt

  • Adresa

    Sportski centar Vračar, Sjenička 1, 11000 Beograd
  • Telefon

    060 022 66 44
  • Email

    info@progym.rs