Sauna

Tradicionalni način održavanja dobre forme i zdravlja vekovima zastupljen u Finskoj, sve veću popularnost dobija širom sveta. Brojni pozitivni efekti tzv Finske saune doprineli su da ona postane sastavni deo većine fitnes, welnes i spa centara, ali i privatnih domova.

Prednosti sauna odavno koriste profesionalni sportisti za povećanje svojih performansi, ali i svi koji brinu o svom zdravlju i telu.

Zbog toga smo svim korisnicima naših programa i teretane omogućili da se potpuno relaksiraju i pojačaju učinak treninga u prijatno i moderno opremljenoj sauni u našem centru. Preporučujemo je svima kao siguran način da opuste mišiće nakon treninga, izbace toksine i višak masti iz organizma, ojačaju krvne sudove i reše se stresa.

Boravak u sauni izaziva osećaj izuzetne prijatnosti za sva čula. Sauna je izrađena od prirodnog materijala, posebne vrste izdržljivog i kvalitetnog drveta sa severa Evrope i Kanade. Dodatnoj relaksaciji doprinose mirisi drveta pomešani sa toplom parom i aromama etričnih ulja eukaliptusa, mentola, borovine koja se mogu dodati na užareno kamenje.

Svako ko jednom ode u saunu, sigurno će doći ponovo i rado je preporučiti svima. Evo i zbog čega.


10 prednosti saune koji će vas iznenaditi


Obično se misli da je glavna uloga saune opuštanje i relaksacija. Ipak, mnoge naučne studije dokazale su da boravak u sauni ima veliki broj pozitivnih uticaja na čitavo psihofizičko zdravlje čoveka. Za većinu sigurno ne biste ni pretpostavili.

  • Sagorevanje kalorija i masti

Jednim boravkom u sauni možete sagoreti kalorija kao da ste pretrčali 3-5km. Visoka temperatura u sauni podstiče ubrzani rad srca (čak 50%), razmenu materija u organizmu i pojačano znojenje. Zbog toga telo počinje da troši dodatnu energiju, a to su nagomilane masti i kalorije. Ima li lepšeg i lakšeg načina da se oslobodite viška kilograma?

  • Opuštanje mišića nakon treninga

Korištenje saune nakon treninga doprinosi da se mišići opuste i time ublaže bolovi u njima. Pojačani protok krvi kroz umorne mišiće pomaže im da se brže oporave i spreme za nove treninge.

  • Pojačava performanse u sportovima izdržljivosti

Redovan odlazak u saunu podiže nivo tolerancije tela na toplotu. Na taj način ljudi koji se bave sportovima izdržljivosti manje osećaju umor i mogu da održe visok nivo energije, što vremenom povećava njihove performanse.

  • Jačanje srčanog mišića

Visoka temperatura u sauni pojačava brzinu protoka krvi, jer telo dobija potrebu da se rashladi. Time se ubrzava rad srca, tj uvećava snaga otkucaja.

  • Elastičnost krvnih sudova

Naglim promenama temperature, kapilari, površinske vene i arterije se u kratkim intervalima skupljaju i šire, što doprinosi njihovoj elestičnosti.

  • Detoksikacija i podmlađivanje kože

Pojačanim znojenjem izbacuje se veliki broj akumuliranih toksina i vrši dubinsko čišćenje organizma. Takođe, visoka temperatura otvara pore na koži, a pojačana cirkulacija i znoj doprinose da se odstrane nagomilane mrtve ćelije sa njene površine. Zatim, iz dubljih slojeva izbijaju prirodna zaštitna ulja i koža dobija svežinu i zdravu boju. Redovna upotreba saune zaista može učiniti da izgledate nekoliko godina mlađe.

  •  Sjajna i zdrava kosa

Boravak u sauni dovodi do pojačanog lučenja specijalnih železda smeštenih na površini skalpa. Time kosa postaje sjajna i hidrirana, tako da odlazak u saunu može biti prirodna zamena za hemijska sredstva za negu kose.

  •  Jači imunitet

Jedan od efekata saune jeste pojačana proizvodnja belih krvnih zrnaca koji su zaduženi za borbu protiv virusa i bakterija u organizmu. Redovni korisnici saune manje su podložni bolestima i infekcijama, a ako do bolesti dođe, znatno brže se oporavljaju.

  • Smanjen nivo stresa

Mnoge studije pokazale su blagotvoran uticaj sauna na oslobađenje od psihičkog stresa kome smo svakodnevno izloženi. Takđe, posete sauni mogu pomoći osobama koji pate od anksioznosti, melanholije i depresije.

  • Relaksacija i miran san

Mirovanje u sauni dovodi do smanjenja napetosti i agresivnosti i potpunog opuštanja čitavog tela. Sauna veoma uspešno rešava probleme sa nesanicom i dobar je uvod za miran i kvalitetan san.



Kako se pravilno koristi sauna?

Sauna je zatvorena drvena prostorija u kojoj temperatura vazduha može dostići između 70 – 90 C, a vlažnost je oko 15%. Zbog izuzetno visoke temperature, mora se obratiti pažnja na vreme i način boravka u sauni.

Postoji nekoliko uopštenih pravila korišćenja saune.

Prvi boravak u sauni ne bi trebalo da traje duže od 15 minuta i obavlja se u sedećem ili ležećem položaju. Nakon toga, odlazi se do tuševa ili nekog drugog izvora hladne vode, kako bi se telo rashladilo.

Rashlađivanje tela najbolje je započeti od tačke koja je najudaljenija od srca. Tako se najpre tušem prelazi preko prstiju na levoj i desnoj nozi, zatim se rashlađuju šake, ekstremititi i na kraju centralni deo tela. Hladnu vodu uvek treba navoditi u smeru ka srcu.

Nakon hlađenja umotamo se u bade mantil ili mekane prekrivače i potpuno opustimo sedeći ili ležeći.

Čitav postupak može se ponoviti 2–3 puta.

Posebno je važno da se pre ponovnog ulaska u saunu dobro osušimo.

Isto tako, zbog pojačanog znojenja organizam dehidrira. Tokom boravka u sauni potrebno je nadoknađivati izgubljenu tečnost vodom, sokovima ili čajem.

Na kraju, saunu možete iskoristiti za korisno i opušteno druženje sa prijateljima, kolegama sa posla (team building) ili partnerom.

O ProGym

Sportskom Centru „Vračar“ na atraktivnoj lokaciji nalazi se Fitness Centar ProGym. Prostire se na više od 300 m2 ekskluzivnog prostora i daje mogućnost vežbanja u prelepom ambijentu.

Kontakt

  • Adresa

    Sportski centar Vračar, Sjenička 1, 11000 Beograd
  • Telefon

    060 022 66 44
  • Email

    info@progym.rs